.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آیت الله لائینی :فلسفه سیاسی غدیر حکمرانی بر مبنای دین است
نماینده ولی فقیه در مازندران، فلسفه سیاسی غدیر را حکمرانی بر مبنای دین و مردمسالاری دینی برشمرد و گفت: امروز مسئولان با عملکرد خود می توانند جریان تازه ای از غدیر را رقم بزنند.

به گزارش شمال نیوز، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی صبح پنجشنبه در نشست مجمع نمایندگان استان مازندران با اشاره به انتخاب دولت جدید خواستار تعامل بیشتر بین مجلس و دولت شد و گفت: دورنمایی از تعامل و همکاری بین قوا را شاهد هستیم.

وی با اظهار اینکه دشمنان تلاش کردند تا مردم را از حضور در انتخابات منصرف کنند و ناجوانمردانه در این راه تبلیغات و سیاه نمایی‌های زیادی داشته‌اند، گفت: به رغم همه تبلیغات، مردم حضور باشکوهی در پای صندوق‌های رأی داشتند.

وی بزرگترین حادثه زمان پیامبر اسلام (ص) را جریان غدیر بیان کرد و گفت: پیام غدیر یعنی حکومت داری دین است و دین باید حکومت داری کند.

آیت الله لائینی با بیان اینکه فلسفه سیاسی اسلام در غدیر بر مبنای حکمرانی و مردمسالاری دینی رقم خورده است، گفت: ما برعهد و پیمان خود با ولایت تاآخر باقی خواهیم ماند و نقض پیمان نخواهیم کرد.

امام جمعه ساری با اشاره به سه نوع غدیر از جمله غدیر تاریخی اظهار داشت: غدیر تبلیغی و ترویجی از دیگر انواع است و طی ۱۴۰۰ سال گذشته هنرمندان، علما و خطبا و غیره تلاش کردند تا حقیقت غدیر فراموش نشود.

وی غدیر عملی را از دیگر انواع غدیر برشمرد و گفت: غدیر عملی امروز رقم خورده است زیرا پیام غدیر حکومتداری است و دین می‌تواند دنیا و آخرت را آباد کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اظهار اینکه جدایی بین دین و سیاست وجود ندارد، گفت: غدیر عملی با وقوع انقلاب اسلامی محقق شده است و بنا است این حکومت نشان دهد که دین می‌تواند حکومت داری کند.

وی گفت: اگر در زمینه حکومت داری موفق نباشیم یعنی غدیر تاریخی و تبلیغی را زیر سوال برده‌ایم و اگر عملکرد مسئولان ناکارآمد باشد، عواقب سنگینی دارد./مهر

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.104 seconds.